[Csaladtortenet 2] Kézimunkázó férfiú

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2012. Aug. 4., Szo, 13:32:25 CEST

Kedves Csaba!

Tapasztalataim szerint a kézimunkás férfi alatt nem varrogató apókát
(esetleg rosszra gondolva akár mást is...)
hanem keze munkájából élő, valami "könnyebb" dolgot előállító mesterembert
kell érteni.
Pl. takácsmester. Mert pl. kőművesre már nem láttam, hogy írnák.

Kézmívesnek is írták.

üdv: Előd

Tisztelt Listalakók! Az 1869-es lévai összeírás adatait tanulmányozva
akadtam párcsaládra ahol a apa foglalkozásánál az szerepel, hogy
"kézimunkából"él. Ez gyakori volt abban az időben az özvegy
asszonyoknál.Miféle kézimunka lehetett az amit férfiak napi foglalkozásként
űztek ?Képet csatoltam.Üdvözlettel:Varga Sándor