[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Schadl Péter schadlpeter at freemail.hu
2012. Aug. 12., V, 14:24:07 CEST

Kedves Balázs!

Régebben olvastam valahol, hogy például Dózsa Györgynek volt György nevű
testvére. Az akkori szokások lehetővé tették. A forrást sajnos nem jegyeztem
meg.

A XX. sz-ban én inkább arra gyanakodnék ha ilyen esetet találnék, hogy az
első Istvánnak volt másik neve is, ami eredetileg megkülönböztette a
testvérétől, s felnőtt korában ennek már nem volt jelentősége, az Istvánt
használta. Nálunk volt arra példa, hogy nem az első keresztnevét használta
felnőtt korában valaki.
Üdv,

Sch. Péter