[Csaladtortenet 2] Ev.ref.

kzsuzsi kzsuzsi17 at freemail.hu
2012. Aug. 14., K, 14:13:16 CEST

Kedves Ildi!

Protestáns egyházak: evangélikus, református, anglikán, ide sorolják még: baptista, metodista, adventista egyházakat, és más  új szabadegyházakat: pünkösdista, unitáriánus, új hitmozgalmak...

Ausztriában a református:  Evangelische Kirche H.B (Evangelische Kirche Helvetischen Bekenntnisses) és az evangélikus azaz lutheránus: Evangelischen Kirche A.B (ágostai hitvallás).

Tehát az Ev.ref. alatt én a református egyházat értem és gondolom a lutheránusoknál ev.ag. van írva vagy luth.

Ausztriában külön hangsúlyoznom kell, hogy lutheránus vagyok, ha csak evangélikust mondok, azt hiszik valamilyen szabadegyházhoz tartozom...

Az erdélyi gyülekezet honlapját lapozgatva ugyanerre a következtetésre jutok pl:
http://www.evangluth.ro/

Remélem tudtam segíteni.

Üdv.
Zsuzsi