[Csaladtortenet 2] Felhívás! / Kárpátaljai anyakönyvek fotózása

Kozora Róbert kozorar at gmail.com
2012. Aug. 15., Sze, 20:37:48 CEST

Kedves Kollégák és Listatársak!

Mint azt bizonyára már többen tudjátok, a kárpátaljai magyar vonatkozású
anyakönyvek és népszámlálási ívek lefotózására a MACSE égisze alatt,
elkezdtem önkénteseket toborozni.

A projekt várható időpontja: 2012. október 7-12.
Helyszíne: Az ungvári levéltár (két épület) és a beregszászi levéltár
Célja: Az egyházi és a polgári anyakönyvek valamint 214 Ung vármegyei
település fennmaradt népszámlálási íveinek lefotózása.
          I. ütem: kb. 50 ezer felvétel készítése
Résztvevők száma: 12 fő (3x4 fő)
Előzetes költsége: A jelenleg rendelkezése álló adatok szerint kb. 360.000
Ft

Eddig 6 főről tudok, akik részt kívánnának venni a munkában:
Janurik Zsuzsa
Kozora Róbert
Lázár Boglárka
Nyitrai István
Szűts István
Tenki Mihály

Nyolcan tettek eddig  felajánlást, hogy anyagilag támogatnák a terv
megvalósulását:
Eötvös Gyuri (Családfa Kft)
Hámory Marcsi
Járfás Jóska
Kozora Róbert
Lázár Boglárka
Ligeti Márta
Miske Miklós
Villányiné Marika

Felajánlásaikat előre is köszönjük!

Aki valamilyen formában (személyes részvétellel, anyagilag, eszközzel,
stb.) támogatni tudja a program megvalósulását, kérem jelezze nekem.
Köszönöm előre is a MACSE nevében!

A munka azért is fontos, mert ahogy azt Ti is olvashattátok, az állami
anyakönyvek másodpéldányait megsemmisítik, így azokból csak az eredeti
marad, ha azok eltűnnek, akkor a múltunk egy része is elvész velük együtt.
A népszámlálási ívek szintén nagyon fontosak a családkutatásban, nekem azok
nélkül nem állt volna össze a családfa.
Ezekből is csak egy példány van Beregszászon. Az ottani levéltár
valószínűleg meg fog szűnni, az is elképzelhető, hogy a népszámlálási
íveket nem költöztetik át, hanem azokat is megsemmisítik.
Ezért menteni kell, ami menthető.
Nagyon örülnék, ha a terv megvalósulna, de ehhez a Ti önzetlenségetekre is
szükség van!

További szép estét kívánok!

Üdv,
        Kozora Robi