[Csaladtortenet 2] eltérések

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2012. Dec. 1., Szo, 12:59:25 CET

 Kedves Listatársak,

Érdekes dologra lettem figyelmes, biztos Ti is találkoztatok már ilyennel.
Kíváncsi lennék mi lehetett ennek az oka.
Egyik falumban átnéztem az egyházi és a polgári anyakönyveket is.
Most példának az 1918-as spanyolnáthát említem, a két anyakönyvben teljesen mások a halálokok.
Az egyháziban spanyolnátha van írva halál okának, míg a polgáriban ugyanannak a személynek vízibetegség, másiknál vérhas, tüdőgümőkor stb. De fordítva is igaz, aki a polgári szerint spanyolbetegsében halt meg, az az egyháziban végelgyengülésben.
Más időszakban is előfordult ilyen, ükapám 1914-ben az egyházi  szerint hűlésben, a polgári szerint aggkori végkimerülésben halt meg.
Miből erednek ezek az eltérések szerintetek?
Szép hétvégét,
Imi