[Csaladtortenet 2] Hogy mik vannak?!

Komka Norbert komkan at t-online.hu
2012. Dec. 9., V, 20:27:38 CET

Kedves Listatársak!

III. Vlad, havasföldi vajdának, fejedelemnek, a "Tepes" a ragadványneve
volt, ami magyarul "Karós"-t jelent. Kedvenc kivégzési szokásáról ragadt rá
ez a nevesült jelző. A románok kimondottan pozitív, bár keménykezű
történelmi személyiségként tekintenek rá, aki hősként harcolt a török
befolyás ellen.A Draculea, Vlad román keresztneve, apja nevéből, a Draculból
származtatható. A dracul a modern román nyelvben valóban ördögöt  jelent, de
Vlad korában sárkányt és démont is jelentett. A Dracul név azonban
eredetileg a Sárkány Lovagrendre utalt. A lovagrendet Luxemburgi Zsigmond
magyar király, későbbi német-római császár alapította. Ilyen formán Vlad
valóban a Bram Stoker vámpír figurájának ötletadója volt.

Üdvözlettel:
Szalai-Komka Norbert