[Csaladtortenet 2] Latin kérdés

Hegedűs család hegedus.csalad at t-online.hu
2012. Dec. 17., H, 22:38:09 CET

Kedves Latinosok!

A felsőőri Hegedűs-család első okleveles említése 1482-ből való. Az oklevél
egy idézőlevél valamilyen határviszály ügyében, és természetesen fent van a
MOL honlapján. Némi keresgélés után - azt hiszem - megtaláltam a
családnevet, de nem egészen világos a keresztnév, ill. a szövegkörnyezet. Az
lenne a kérésem, hogy aki jártas a középkori latin szövegek olvasásában,
vessen egy pillantást a következő oklevélre:
http://mol.arcanum.hu/dldf/opt/a110505htm?v=pdf&q=KELT%3D%281482-07-17%29&s=DAT&m=3&a=rec
(Ha nem működne a link, az oklevél jelzete: 100978,  kelt 1482-07-17)
A "hegedes" nevet a 8. sor végefelé találtam meg, előtte úgy látom az
"Oswaldi" keresztnév áll, az előtt pedig a Gedőcs (Gedewch) családnév. A
"Hegedes" név után talán Mathii, aztán Gergel, utána Georgii Zwap. Jól
értelmezem, hogy az említett Hegedűsnek Oswald volt a keresztneve?
Előre is nagyon köszönöm a segítséget.

Üdv
Gyula

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 7810 (20121217) __________