[Csaladtortenet 2] Vásárosnaményi kutatás örömei

Nyitrai István nyitraid at freemail.hu
2012. Feb. 3., P, 21:42:09 CET

 Kedves Levelezőtársak! Amikor kétségbeesve jeleztem a listán, hogy 1895-1944. hiányoznak a Vásárosnaményi polgári anyakönyvek a levéltárból, többen javasoltátok, hogy keressem fel a református egyházat. Bár én a nagy távolság  és korom miatt is félve indultam neki az útnak, de örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy sikerrel jártam.Gergelyiugornyán Nyiri János református tiszteletes úrnak, szó szerint, voltam a vendége. Már a bevezető beszélgetésen kiderült, hogy a településen élnek Nyitraiak.Ebéd után, mert hát egy vendégnek az is jár, el is kísért egyhez. Hamar kiderítettük, hogy bizony mi genetikailag rokonok vagyunk. Így nagyon gyorsan volt szerencsém egy, az 1700-as évek végén kialakult családi ág, ma élő tagjával találkoznom.A boldogság nála volt a nagyobb. Nagyon örült, hogy általam, egészen 1610., lehetősége lesz a közös családunk történetét megismerni. A beszélgetés során az is kiderült, hogy a Gergelyiugornyai városrészben élő őslakosok közül,  többen is vannak akik valaha családi kapcsolatban voltak a Nyitraiakkal. Ez nagyon fellelkesítette. Ígéretet kaptam tőle, hogy most már pontosan feltérképezi e kapcsolatokat.Másnap tovább kutattam az anyakönyveket és újfent volt szerencsém ma élő családtagra bukkannom. Természetesen meg is látogattam.A fenti sikerek oly nagy energiát adtak nekem, hogy a hosszú út fáradalmait észre sem vettem. Ez úton is köszönöm a biztatást. Üdvözlettel: Nyitrai István