[Csaladtortenet 2] Jókay, Jókai

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Feb. 4., Szo, 12:58:03 CET

Kedves Listatársak!

Szombathely 1944-1945 évi halotti anyakönyveiben kutatva találkoztam az
alábbi bejegyzéssel:

52 éves korában elhúnyt Dr. Jókay Ihász Miklós Bakonytamási hathalompusztai
földbirtokos. református, szülei Jókay Mór és Madarassy Rózsa.

Mivel ifjúkorom egyik kedvenc irója volt Jókai Mór, no és a középiskolát is
 Komáromban végeztem, ahol szinte minden az iróról szól, utánna néztem a
neten volt-e valami kapcsolat az író és az elhúnyt családja között.Volt, az
elhúnyt az iró fivérének leszarmazottja. Találtam egy nagyon érdekes
honlapot, mely a Jókay Alapitvány honlapja nevet viseli
http://www.jokay.hu/index.php?n=old&kod=14

A listán nemrégiben vita folyt az y és i végződések használatáról,
jelentéséről. Itt olvastam, hogy Jókai Mór 1848. március 15-én önként
lemondott az y végződés használatáról, utánna csak a Jókai nevet használta.

Üdv. A Éva