[Csaladtortenet 2] Még mindig Szombathely ...

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2012. Feb. 8., Sze, 00:18:46 CET

Kedves Kristóf,

Nem az a neve.

Van egy szállodás partnerem, aki állandóan Vilmosnak szólít, úgy
látszik, nagyon rövid a memóriája (ld. még "...és boldogok az
Alzheimer-kórosok, mert mindennap új arcokat látnak maguk körül..."). Na
most akárhányszor mondja is, ettől még nem leszek Vilmos. És a solymári
temető sem lesz angol attól, hogy olyanok, akik nem ismerik, így nevezik.

Ahogy nem lesz budapesti attól, hogy a 10-es út felőli kerítésén kőtábla
hirdeti, hogy "Budapest War Cemetery", merthogy teljesen Solymáron van,
viszont nem a Solymár melletti Budapest nevű településen (ld. még
"Francia vagyok, csak ez kellett, Párizs szült, Pontoise mellett..." -
Villon/Faludy).

Ha három példával éltél, én is a Google első három találatából idézek:
1. "Remembrance Sunday 2011 - Az emlékezés vasárnapja (Remembrance
Sunday) színhelye volt november 13-án, vasárnap Solymáron a Brit
Nemzetközösség katonatemetője"
2. "Az ország egész területén összegyűjtötték a háborúban Magyarországon
meghalt, a brit nemzetközösséghez tartozó katonák földi maradványait és
ide szállították a létesítendő temetőbe."
3. "Az Emlékezés Napjáról (Remembrance Day) a világon mindenütt
megemlékeznek, ahol ausztrálok élnek, így Magyarországon is, most
vasárnap a solymári (nemzetközösségi) katonai temetőben. Solymár 2008
(Tuesday, November 11, 2008)"

Ma reggel meglátogattam (térdig hóban), a halottak összetétele: 50%
brit, 21% lengyel (!!!), 12% dél-afrikai (a nevek alapján vegyesen angol
és búr), 8% ausztrál, 4% kanadai, 4% új-zélandi. Van még egy francia és
néhány azonosítatlan, de van egy 1. VH-s is. Jópár sírkövön a kereszt
helyett Dávid-csillag van.

ÜdWV