[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Kenese Éva kenev at freemail.hu
2012. Feb. 13., H, 11:44:24 CET

 Kedves Kutatótársak,tudja valaki, hogy a magyar nyelvben a korábban (és még ma is sok családban) szokásos  a férj neve +né képző mikor jelent meg és hogy mi lehet ennek a története. 1972-ben, amikor egy rövid ideje már szabad névválasztás volt, megtartottam a saját nevemet. Ebből sok nevetséges félreértés adódott, pl. a lányom születésekor a klinikán pszichológust küldtek hozzám, aki azt szerette volna megbeszélni velem, hogy leányanyaként hogyan tovább, Angliában viszont mikor egy vizsgálatra szólítottak a férjem nevén, nem mozdultam, én csak a saját nevemre koncentráltam. Jóllehet én a saját nevemen jelentkeztem, de egyik adatnak beírták a férjem nevét is és ez úgy látszik nagyobb súllyal esett a latba. A tanítványaim szerint feminista vagyok, ti is úgy gondoljátok?Éva