[Csaladtortenet 2] Adorján János Sorkitótfalu

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Feb. 13., H, 14:07:20 CET

Kedves Repülést  Kutató és Vas megyei Listatársak !

Vas megyei kutatásom során találkoztam Adorján János gépészmérnök nevével.Ő
volt az első magyar,  aki saját tervezésű gépével a levegőbe emelkedett
1910.január 10-én.
Sorkitótfaluban született 1882. január 1-én, szülei Adorján József és
Böröcz Rozália voltak Felmenőit Taródházán, Geregyén, Dömötöriben találtam
meg, miután  Adorján felmenőimet ezeken a helyeken is kutattam. Az első
őse, akit megtaláltam, kovács volt. A fényképen amit találtam róla nagyon
hasonlít az édesapámra. Úgy gondolom, hogy egykoron közös ősük lehetett.
A fentieket egy kis adaléknak szántam Vas megyei ismereteinkhez is.

Továbbá a szombathelyi anyakönyvben olvastam  egy 1938.július 11-én a
herényi repülőtéren bekövetkezett repülőgép baleset 5 halálos áldozatának
nevét. Hátha valakit érdekel.......

Üdv. A Éva