[Csaladtortenet 2] Adalék Szombathely lakóinak erkölcseihez

Miske Miklós mmiske at freemail.hu
2012. Feb. 15., Sze, 12:20:57 CET

T Lista! Átnézve Szombathely születési anyakönyveit 1913,14,15. évekre meglepődve konstatáltam, hogy részben a Gyár u. 2. alatti kórház ahova a környékről, de  még Ausztriából is jöttek szülni!, de az otthon szüléseknél is  laponként a  hat rovaton egy, de kettő sőt négy "zabi" gyerek született lásd a mellékletet. Zömében 16-22 éves lányoktól házicseléd, szövőlány, varróleány, de elvétve háztulajdonos és 34-42 éves elvált vagy özvegy asszonyoktól. Kis statisztika 1913-14-ben 405 lapon átlag két fővel 810 született apa nélkül 2430 gyerekből (halva születéstől itt eltekintettem). Érdekességként tapasztaltam, hogy fiú esetében a József név volt a sláger vajon ki lehetett az a József? Más ekkor a foglalkozásokat már a mai nevükön írták egyedül a kályhás foglalkozást még következetesen kálhásnak írták. Két apa esetén a név után a foglalkozás ismeretlen, de a hely mi is lehetett más Amerika! A anyakönyv vezető nem tudott angolul vagy a messziről jött ember szindrómával állunk szemben? Találtam egy Dickens regénybe illő történetet is 144 sorszám - bár minta már megírta volna - amit a mellékletekben közkincsé teszek, mert a valóság is lehet  regény, vajon mi lett a gyermek további sorsa?! Végül a polgári anyakönyvek a világ legdemokratikusabb intézményei ahol egymás mellet megtalálható a legkülönbözőbb származás, vallás, nem és foglalkozás

Üdv Miske Miklós 06-30-8156088
A levél óriásfájlt tartalmaz.
Fájlnév: leányanyák.doc (11.6 MB)
Letöltés: http://freemail.hu/mail/oriaslevel.fm?id=14ef806171656b3c19c942c863cf51e0