[Csaladtortenet 2] nő/né

Miske Miklós mmiske at freemail.hu
2012. Feb. 15., Sze, 16:48:52 CET

Kedves Előd!Amit írtam nem mond ellen véleményed, csak pontosítod. Én Erdélyben tapasztaltam 1800 és 1850 között a nő végű megszólítást utána csak a né-vel "találkoztam". Ez nem zárja ki, hogy korábban is használták a NÉ véget és ahogy írtad valaki divatba hozta a nő végződést. Talán egy disszertációt megérne a téma. Mindenesetre nekem ennél nagyobb gondom, hogy  kb. 100 feleség nevét nem tudom se így se úgy a családfánkon a több ezerből főből és nem biztos, hogy valaha is megtudom. Amerikai és a román példám is van  Miske Sámuel felesége Toporcz Zsuzsanna is Miske Zsuzsanna-ként, báró Miske Ferenc felesége is Miske Anna-ként használta a nevét az 1800 as évek elején illetve végén, de erről van mai példám is saját feleségem . Talán a nincs új a nap alatt szlogenben is van valami!

Üdv Miske Miklós 06-30-8156088