[Csaladtortenet 2] Adalék Szombathely lakóinak erkölcseihez

Gabriella Balhegy balgabr at gmail.com
2012. Feb. 15., Sze, 21:03:09 CET

Kedves Listatársak!
Nagyon köszönöm ezt a témát, ami ha felmerül egy családkutatás során,
komoly akadályokat jelent. Sajnos, a letöltés nekem sem sikerült. Az én
kutatásom során egy Grázból érkezett hölgy szült Budapesten, az adatok nem
egyformák a polgári és az egyházi anyakönyvben. (anya keresztneve). a
szülés után valószínűleg visszautazott a leányanya Grazba, ahol a papírok
szerint nevelőnő volt. Gyermekét vagy hátrahagyta,vagy beadta útközben
valamelyik árvaházba. Árvaházból pedig jó néhány volt. A gyermek később
férjhez ment, de mindig is szégyellte ezt a körülményt múltjában. A rokonok
csak annyit tudtak, hogy a nagymama szépen énekelt németül, apácák nevelték
és nagyon vallásos volt.
Az árvaházak adatbázisa így 100 év elteltével hasznos lehetne a megtorpant
kutatóknak.
Üdvözlettel:
Gabi