[Csaladtortenet 2] Bábaképző

Kenese Éva kenev at freemail.hu
2012. Feb. 16., Cs, 13:02:43 CET

 Kedves Kutatók,nem tudom, hogy mi volt a Gyár u. 2. sz. alatt, de az én keresztapám volt a Stefánia Szövetség egyik ügyvezető igazgatója melynek célja az anya és csecsemővédelem szervezeti kialakítása, fejlesztése volt. Az intézeten belül volt szociális nővér képzés volt és a keresztszüleim együtt szerveztek meg egy olyan részleget, ahol a családjukból eltaszított  terhes nők a szülés előtt és után gyerekükkel együtt menedéket kaptak. Keresztmama, aki egyben a tejkonyha vezetője volt és nagyszerű szervező, kialakított nekik egy varrodát az épületben ahol a kisbabák születése után is dolgozhattak. A kórházak részére varrtak fehérneműt illetve javítgatták azokat. Keresztmama élet végéig kapta tőlük a hálálkodó leveleket.Abban, hogy bábaképzés volt-e nem  vagyok biztos, de azt tudom, hogy a Szövetség megbízásából már működő bábáknak szeveztek előadásokat, küldtek  írott anyagokat és egy szakmai team járta a falvakat a bábák "továbbképzésére". Éva