[Csaladtortenet 2] Bábák

Fazekas Balogh István proby52 at gmail.com
2012. Feb. 17., P, 21:18:56 CET

Kedves Kutatótársak!

A bábaság iránt érdeklődőknek ajánlom:
*Deáky Zita: A bába a magyarországi népi társadalomban (18. század vége 20.
század közepe) Budapest, 1996.*

Dédanyám, Katona Jánosné Dupcsek Eleonóra (Dupsek, Dubcsik, Dübsek,
Dübsech) is bába volt Feldebrőn, a XIX. sz. 2. felében. Ezért tájékozódtam
fenti könyvből, korábban.

Annyira emlékszem, így hirtelenjében, hogy a nem okleveles bábák (ebből
volt a legtöbb) képzését a járási seborvosok és a megyei főorvosok végezték
(kb. 10 nap), akiknek a negyedévi jelentései levéltárakba kerültek (megyei
közgyülési iratok, MOL eü. oszt. iratai), amelyekben a bábákról kimutatások
találhatók.

Eddig még nem jutottam ezek közelébe, pedig Eleonóra dédanyámnál nagyon
elakadtam (születési helyét nem ismerem).

Ha valaki az említett vezetéknévvel találkozik, kérem, jelezzen!

Még annyit, hogy a XIX. sz vége fele lappal és egyesülettel is rendelkeztek
a bábák (v. szülésznők).

Üdvözlettel: István