[Csaladtortenet 2] adatgazdag halotti bejegyzés Kiskunhalasról

gyorgy weber wegyor at gmail.com
2012. Feb. 21., K, 18:39:22 CET

Kedves Kutatótársak!

Egy szokatlanul adatgazdag halotti anyakönyvi bejegyzést osztok meg
veletek, hátha valakinek ... (bár családkutatás esetén nem hiszek a szemet
találó vak tyúkban). Mégis, itt egyetlen bejegyzésben szó esik egy
névváltoztatásról, egy vezetéknév két változatáról, négy megye öt
településéről, házasságról, özvegységről, válásról, két felekezetről, s a
földbirtokláson kívül is hét foglalkozásról, végül egy felmentésről.
(Az Ibázságy-ért elnézést kérek, akit érdekel, bizonyára könnyen kinyomozza
melyik település nevét voltam képtelen kiolvasni.)

1/1895.okt.5. Kiskunhalas, halotti anyakönyv

Faragó János unitárius telekkönyvvezető, újvidéki lakos, aki született a
Somogy megyei Ibázságy?-ban 1845.ápr.27.-én, szülei Folker Jakab megyei
alszámvevő pécsi lakos és Kisasszondi Mária

dr.Rabi Mihály 38 éves ügyvéd-birtokos, városi főjegyző és Hodossy Pál 57
éves birtokos előtt elvette

Nádas Emília Matild, római katolikus, királyi járásbírósági írnok özvegyét,
aki született Siklós 1857.okt.18., lakik: Kiskunhalas, szülei Nádas Péter
siklósi mézesbábos iparos és Szeidl Teréz siklósi lakosok.

Megj.:
"A vőlegény a "Fölker" családi nevet 44272/1894 sz. belügym.-i engedéllyel
"Faragóra" változtatta. Folyó hó okt.1.-én kelt 37135 sz. pestmegyei
alispáni végzéssel a kihirdetésre felmentvény adatott, első nejétől
törvényesen elválasztatott."

Szép, nem?
gy.