[Csaladtortenet 2] Gyulai Sándor

Nagy Szilvia szilvianak at gmail.com
2012. Feb. 23., Cs, 09:30:52 CET

Kedves kutatók!

Szeretnék valamit kérdezni! Még mindig a Gyulai Sanyimat keresem (kinek
szülei Gyulai Sándor, L. vagy K. Kis Zsuzsánna). A születési bejegyzését
egyszerűen nem találom. Négy testvére van, mind megvannak, de ő nincs. Amit
a Hermann Róberttől kaptam adatot, a szerint Csökmőn kellett volna
születnie  1897-ben, de nem találom.
Igazából az lenne a kérdésem, ha valaki a háborúban és ráadásul külföldön
esett el, és megvan a halálának az ideje, azt bejegyzik abba a halotti
anyakönyvbe itthon, ahol született?

"A Kriegsarchiv halotti kartonjai között két Gyulai Sándort találtam a
régióból.
Gyulai Sándor Miklós, szül. 1885-ben Hajdúnánáson, a cs. és kir. 39.
gyalogezredben szolgált, elesett 1915. január 25. - febr. 22. között a
Nagycsertéstől (?) északra vívott ütközetben.
Gyulai Sándor született 1897-ben Csökmőn,  a cs. és kir. 39.
gyalogezredben szolgált, meghalt 1917- május 15-én haslövés
következtében, eltemették a St. Danielben lévő katonai temetőben.

Köszönöm a válaszokat előre is!

--
Üdvözlettel: Nagy Szilvia

Kutatott családnevek Hajdú-Bihar : B.Nagy, Nagy, Gyulai, Kabai, Vámos;
Békés megyéből: Gyurik, Majoros, Koós, Puskás, Kubik
Kutatott helyiségek: Furta, Zsáka, Ártánd, Csökmő (Hajdú-Bihar), Bucsa
(Békés)

Sikeres kutatómunkát mindenkinek!