[Csaladtortenet 2] elegyes és újmagyar

Kozora Róbert kozorar at gmail.com
2012. Feb. 23., Cs, 11:48:37 CET

Én is így tudom. A Felvidék keleti részén már az 1800-as években is
jelentős számban képviseltették magukat a romák. Az ottani anyakönyvekbe
gyakrabban írták azt, hogy "cigány", mint azt, hogy "újmagyar" ill.
"ujjmagyar:)" Ez utóbbival inkább a nagyobb települések (Pl. Tőketerebes,
Gálszécs, Nagymihály) anyakönyveiben találkoztam. A falvakban inkább azt
írták az anyakönyvbe, hogy "cigány".

Üdv,
        Kozora Robi