[Csaladtortenet 2] elegyes és újmagyar

Németh József nemethjozsef10 at freemail.hu
2012. Feb. 23., Cs, 13:13:51 CET

Nem tudom mennyire ismert, de Mária Terézia az újmagyar elnevezés bevezetésén kívül egy ennél brutálisabb dolgot is elkövetett a cigányok letelepítése és beolvasztása érdekében. Ezt inkább egy cikkből idézem:"1767. november 27-én Mária Terézia egy újabb, szigorúbb rendeletben elrendelte, hogy a cigányok gyermekeit szülõiktõl vegyék el, és más nemzetbeli embereknek adják át õket nevelésre fizetség fejében, cigány férfinak pedig ne legyen szabad cigány nõvel házasságra lépni. De ez a rendelet sem vezetett a kívánt célhoz. A gyermekek csakhamar megszöktek nevelõ szüleiktõl, a cigányok pedig házasság dolgában nem igen törõdtek a rendelettel."Minden esetre a cigányoknál mind a mai napig az egyik legsértőbb jelző, ha leparasztoznak valakit. Gyermekeiket ugyanis annak idején főleg falusi, földműves szülőknek adták nevelésre. Mint látjuk, kevés eredménnyel - mindez csak a gyűlölködést szította.NJ