[Csaladtortenet 2] elegyes és újmagyar

Nyitrai István nyitraid at freemail.hu
2012. Feb. 23., Cs, 13:40:06 CET

 Az "új" jelzőre találtam egy érdekességet. A Nekézsenyi református anyakönyvekben nem csak az újmagyar, hanem újjobbágy és még vezeték név előtt is szerepelt több esetben az új jelző (pld. új Józsa Endre. Az az elképzelésem, hogy a településre újonnan érkezőt illette a tiszteletes az új szóval. üdv.: Nyitrai István