AW: [Csaladtortenet 2] Halottak anyakönyvezése

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Feb. 28., K, 19:22:33 CET

Kedves Tamás!
Nem új besorolásról van szó, hanem mikor Hitlerék Szálasiékat a nyakunkba
ültették, akkor minden magyar katonát fel akartak esküdtetni Szálasira.
Nagyon sokan nem voltak hajlandók. Ezeket vagy a bajtársaik mentettek meg
(Pl Máriássy Lászlót is) vagy főbe lőtték.
Kb úgy volt, mint amikor minket Úttörőnek eskettek fel:
Fel kellett állnunk egy olyan emelvényre, amilyent az osztályfényképeknél
használtak - lehet hogy még fényképezést is említettek - és egyszerre
megjelent egy ÁVo-s tiszt és ránk parancsolt: "Mondjátok utánnam az úttörő
esküt".
Váratlanul ért minket a dolog. Pesze, hogy mondtuk utána, de amikor a
nevünket kellett volmondani, nem tudom hányan mondták a sajátjukat. Én azt
hiszem "Hakapeszik Mihályt" vagy "Maki majmot" mondtam Mivel egyik sem a
nevem, hát...
A sok név között nem hallhatta, hogy ki milyen nevet mond, de nem is tudta a
nevünket, tehát lehetett akármit mondani.
Lehet, hogy sokan, hogy megmentsék az életüket, ilyen módon oldották meg az
"esküt". Sok esetben a felesketés német géppuskák előtt volt!

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége:
www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky /
Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -