[Csaladtortenet 2] csaladtortenet digest, 7 kötet, 14 szám UB bejegyzéssel való tapasztalat

Ádám Jánosné adamkata at citromail.hu
2012. Jan. 5., Cs, 10:27:58 CET

 Kedves Mindenki!
Tapasztalatom az UB bejegyzéssel. Nagyapám 1945.IV.19-én halt meg Budapesten.A polgári anyakönyvben volt egy UB bejegyzésre való utalás, 1975. évről.  A Fővárosi Levéltárban nem volt fellelhető, így a Főpolgármesteri Hivatalban próbálkoztam szerencsével, mert az ottani irattárban megtalálták. De nem adtak róla felvilágosítást, hanem el kellett mennem a VIII. kerületi Önkormányzat irattárába /Tömő u./, itt történt a bejegyzés,  és ott tudtam meg, hogy dédapám keresztnevét Ivánról, Imrére módosították. Bele nem nézhettem az iratba, hiába igazoltam illetékességemet.A bejegyzésre egy nagyon prózai ok miatt került sor. A Kerepesi temetőben temették el, nem tudtuk megújítani a sírhelyet, ezért nyughelyét megszüntették.  Üdv: Ádám Kata