[Csaladtortenet 2] i/y,v/w,nemes/"nemes"ku/q,n/ny......stb

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Jan. 5., Cs, 12:00:24 CET

Kedves István!

Pontosan a segítség miatt van a lista, de nem csak konkrét kérsdésekben, hanem tapasztalat megosztással is segítünk egymásnak.

Mindenkinek meg van a "gondolkozási síne", amin menve keresi az adatokat. Ha ezt nem hajlandó elhagyni és más lehetőséget is lehetségesnek tartani, akkor sokszor vakvágányon halad.
Pl. ha valaki megrögzötten hiszi, hogy a családja minden tagja egy s azonos hitet vall, akkor nem ismeri fel a másvallású rokonokat, vagy ha fel is ismeri, akkor is azt mondja, hogy ezek nem lehetnek a család tagjai. (Tapasztalatból tudom.)
Régen sokszor megtötén(hetet)t, hogy a család bigottság miatt váltott valaki vallást. (Pl katolikus vőlegény beleszeretett egy református lányba, akit a családja vallása miatt nem fogadott el a fiú családja.
Mit tehetett? Más lányt vagy más vallást válasszon? Volt, hogy az utóbbit, és így keletkezett a családnak egy református aga, melyet aztán szépen kiradíroztak a családfákból.
Mi nem vagyunk ilyen vakok, de nagyítóval kell a ki/letagadottakat, vagy legalább is a közös őst keresni.

Amikor megosztjuk a tapasztalatainkat egymással, nem tudjuk, kinek segítünk evvel. De magadjuk mindenkinek a lehetőséget, hogy felhasználja. Kitűnő példa erre az UB levelezés.
Ezelőtt sohasem hallottam ról, ekőször nem is érdekelt nagyo, de a sok levél olvasása közben rájöttem, hogy azon keresztűl tudhatok meg szükséges adatokat.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -