[Csaladtortenet 2] földész, mint foglalkozás

Maria hamory.marcsi.49 at gmail.com
2012. Jan. 9., H, 20:32:22 CET

Kedves Erzsebet!

Földész lehetseges földtulajdonos, aki maga müveli a foldet. Egy foldtulajdonos volt, a fia mikor hazasodott az volt beirva a hazassagi anyakonyvbe, hogy földész. Volt foldresze, es azt muvelte. Talaltam egy angol leirast errol, talan segit.

Földész, old-fashioned word for farmer. föld = soil, -ész= -ian, as in electrician.

The word "földész" means more than just person who cultivates the soil.
Beside "soil", "föld" also means land, and "földész" also implies the person who owns and works the land.

Szerintem nem csak foldmuves, aki mas foldjen dolgozik.
Nem mondhato foldbirtokosnak, mert nem volt akkora terulete, hogy e nevvel eltessek.
Lehet, hogy rosszul magyarazom?
Udv. Marcsi2.