[Csaladtortenet 2] kitelepítettek

Angéla Kustvall angela.kust at comhem.se
2012. Jan. 14., Szo, 13:35:16 CET

Kedves Pali!

Ahogy én átéltem a kitelepítést az maradt meg bennem,
hogy milyen utcák ürültek ki, azok, ahol földmüveléssel
foglalkoztak, tehát kellett a föld. A legtöbbjük frank leszármazott
lehetett, mivel a frank utca volt a leghosszabb.

Az iparosok egy része megmaradhatott a házában akkor is ha
nem praktizálhatta. Pl. a vendéglökböl gabonatár lett.

Ami engem elgongolkoztatott, hogy a rokonságnak az a része,
aki a megélhetését a Ferencvárosban, Józsefvárosban, Kispesten,
Lörincen, vagy Erzsébeten találta meg az békében maradhatott.

Üdvözlettel
Angéla