[Csaladtortenet 2] !!!CSAK AKI ÉRT A WEBFEJLESZTÉSHEZ!!!

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Jan. 14., Szo, 14:36:51 CET

Kedves Pali!

Nézd meg a www.rakovszky.eu honlapomat.
Ott két menü van:
egy a fejlécben és egy a bal oldalon, a rovatok és cikkek indexe.
Ezek mind az alapba vannak.
De a cikkek indexe nincs "beprogrammozva", hanem csak annak a beolvasása.
Az indexhez két fájlom van:
1.) a cikkek elérhetősége és egy vagy több kode.
2.) az index struktúrája ahol a cikk csak egy kode-ként van megadva.
ezzel a megoldással azt érem el:
a.) akármelyik cikket akárhány rovatba is fel tudok venni. Erre azért is szükség van, mer pl egy nyomtatásban megjelent egy történelmi eseményen elhangzott beszéd esetleg 3 rovatba is bekerülhet: 1 fájl 3 kod
b.) ha a mappákat/fájlokat átnevezem, a kodot nem, így a struktúra nem változik. A cikkek is a koddal bannak betöltve.
(Az ilyen átnevezésekre már többször is so került.)
c.) a kodos hivatkozások függetlenek a honlap szerkezetétől.
d.) sokkal könnyebb újabb rovatok, cikkek beillesztése:
i.) beépítem azt a struktórába, ha kell új rovattal/alrovatta: ez pár sor egy egyszerű szövegszerkesztővel (PSPad)
ii.) beillesztem a struktúrába egy vagy több kelyen.
iii.) az indexben megjelenő szöveget beírom a nyelv-fájlokba:
 Kode és szövegszám a"directory"-ba Több kode is mutathat ugyanarra a szövegre
minden nyelv-fájlba bekerül a szöveg. A honlapom használati felülete jelenleg 3 nyelvet ismer, de akárhány továbbit tudok hozzáadni.
A fordítás megkönnyitésére/ a szövegek javítására van egy segédprogrammom.
e.) az új ill. nemrég olvasott oldalak feltüntetése, a honlapi keresési találatok megnézése is mind a kode-rendszert használja.

Maguk a cikkek aránylag kevés IT-ismeretet követelnek. Hosszú cikkek oldalakra-törésére is egy segédprogram segítségével történik: a szerkesztő megmondja hol kezdődik az új oldal, a technikai részletekre nem kell ügyelnie.

Persze nekem könnyű: 40 év IT tapasztalat van a hátam mögött, operációs rendszerek, programm generátorok, adatbázisok, stb Ennek ellenére a motor ki-/továbbfejlesztése nem gyerekjáték. De mivel nagyon sok rovat és cikk van a honlapon, azok elkészítését/karbantartását kell optimálnom.

Lehet, hogy túl sokat írtam.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -