[Csaladtortenet 2] virágosi házassági szerződés

gyorgy weber wegyor at gmail.com
2012. Jan. 22., V, 12:05:09 CET

Kedves Ákos!
A Macse honlap molnár adatbázisát a használók jóindulatára bízva tesszük
közkinccsé, azaz mindenki, aki ennek értelmét vagy fontosságát felismeri,
feltöltheti majd a molnárokkal kapcsolatos adatait. Bár a csábítás nagy,
mégsem lesz időm az általad említett adatbázisból a molnárokat
kimazsoláznom, a baranyaiak összeszedése is több mint három évig tartott. A
Macse közzététel épp azt szolgálja, hogy ne egy emberre háruljon ez a
feladat, hanem ha sokfelől kapunk sok adatot, akkor előbb-utóbb összeáll
egy kép a kárpát-medencei molnárokról, követhetővé válik mozgásuk, s ezzel
eltűnnek a vándorlásaikból adódó kutatási holtpontok. Én annak idején a
baranyai molnárokat szedtem össze mégpedig a teljesség igényével. Ezt a
projektet persze csakis mások állandó segítségével tudom komplettálni, hisz
nem nézhetem át a megye összes anyakönyvét. Az egyházi-, céhes-, adó-, stb.
összeírásokat, igen, ezt meg is tettem, ismerem a megyére vonatkozó egyes
településkönyvek idevágó adatait is. (Azaz tkp. csaknem teljes a kép a
megyei anyakönyvek tekintetében is, hisz a településkönyveket az
anyakönyvek alapján szerkesztik meg.)
Jelenlegi munkám mellett (Majsa) persze nem múló szerelem Baranya, a
megyére vonatkozó bibliográfiai adatok, és a megyében valaha élt molnárok.
Ezért tisztelettel kérlek, amennyiben megoszthatók az említett molnárra
(vagy egyéb, a megyére vonatkozó) adataid, akkor küld át nekem! Ha nem
teheted meg, hogy a házassági szerződés fotóját megkapjam, akkor kérlek a
feltalálás pontos helyének (pl. xy családi hagyatéka, valamely levéltár,
stb.) feltüntetésével a levél érdemi tartalmáról szeretnék egy
összefoglalót! Végezetül pedig egy beleegyezést abba, hogy az én magán
adatbázisomban a molnár feltalálási helyéül rögzíthessem ezeket az adatokat
(persze konkrét elérhetőség, vagy egyéb személyiségi korlátba ütköző
szabály megszegése nélkül).
Ha egy Polgár nevű villányi érintettséggel családkutatást végez, akkor
nincs az a borkedvelő magyar, akinek eszébe ne jutna a villányi Polgár
pince. Én dec. 29.-én töltöttem ott egy vidám estét. Ha nem e família tagja
vagy, mindenképp javaslom kipróbálni, kitűnő borokkal és hozzájuk illő
ételekkel találkozhatsz!!

Köszönettel:
gy.