[Csaladtortenet 2] Viertl nevüek

Béla Viertl bela.viertl at freemail.hu
2012. Jan. 22., V, 20:43:07 CET

Kedves Listatagok!

Egy ideje olvasója vagyok listának és most jutottam el odáig, hogy kérdést
is tegyek fel.

Egy éve kutatom én is a családomat és mintegy mellékesen keresem mindazokat
akik szintén Viertl névvel élnek, éltek magyar földön.

Nagyon sok családot sikerült felkutatnom - érdekesség az, hogy szinte
mindenki a Dunántúlon élt és rengeteg az erdész közöttük (az én családomban
is). Az 1800-as években párhuzamosan találtam 3-4 családot Viertl névvel,
mindegyikben volt erdész, de rokoni kapcsolatot nem lehet találni köztük.
Ennek lehet valami oka? A név alapján német eredetű lehet a család -
telepítettek be német erdészeket valamikor az 1700-as évek vége felé? Ha
valaki kutat erdészeket (a csákvári Esterházy erdészet főleg), akkor
jelezzen.

1900 körül sokan magyarosítottak Vértesi, Várhegyi, Békesi névre, így ma már
kevesen maradtunk ezzel a névvel.

Köszönettel

Béla

Kutatott nevek: Viertl, Kondits, Kirtyán

http://www.myheritage.hu/site-162544832/viertl-nevvel-magyarorszagon