[Csaladtortenet 2] I. világháború áldozatai, népfelkelők

Adorján Éva adeva40 at freemail.hu
2012. Jan. 23., H, 18:44:16 CET

Kedves Listatársak! Az 1910-es évek halotti anyakönyveit kutatva többször találkoztam azzal a bejegyzéssel, hogy az áldozat népfelkelő volt ...számú egységben. Próbáltam utánna nézni az interneten, mit jelent az hogy valaki népfelkelő. Azt tudtam kihámozni, hogy amolyan önkéntes katona volt. Azt viszont mai, női eszemmel nem tudom megérteni, miért állt be valaki önkéntes katonának fiatalon, hogy aztán hősi halott legyen? Biztos vannak hadfiak a listán akik segítenek helyre tenni a gondolkodásomat. Ha valaki I. világháborús áldozat hozzátartozóját keresi, s eddig nem találta, javalom a szombathelyi halotti anyakönyvek forgatását, ott ugyanis működött egy katonai kórház, ahol többen elhúnytak, s Szombathelyen anyakönyvezték őket. Üdv A Éva