[Csaladtortenet 2] I. világháború áldozatai, népfelkelők

Németh József nemethjozsef10 at freemail.hu
2012. Jan. 23., H, 20:41:39 CET

Lehet csak számomra újdonság, néhány nappal ezelőtt készítettem interjút családunk egy 81 éves tagjával, teljes meglepetés volt, hogy a 2. vh-ban is voltak önkéntesek. Családunkból ketten önkéntesként vonultak be, 25 hold földet ígértek nekik, ez nagy vonzerő volt. Megvoltak a tarifák, ha pl. valaki kilőtt egy harckocsit, újab x hold földet ért volna. Na Béla és Jóska bátyám bevonult önkéntesnek. Az utóbbi már a kiképzés során háborús rokkant lett, mert a lábfejét széttaposta egy harckocsi. Béla bátyám viszont harcolt a fronton, de fogságba esve 25 hold föld jutalom helyett 2 évet húzott le Szibériában hadifogságban...Ennyit a magyar valóságból és az önkéntességből.NJ