[Csaladtortenet 2] Népfölkelő az I Világháborúban

Szilvágyi Gábor szilvagyi.g at t-online.hu
2012. Jan. 23., H, 21:35:56 CET

Egy I.VH.-val foglalkozó cikkből idézve:

A haderő kötelékébe nem tartozó védképes állampolgárok alkották mindkét honvédségen belül a népfelkelést /Landsturm/.

Alig köszöntött be az elsõ háborús év kora õsze, jött a rendelet, hogy az 1877-1881-ki korosztályok katonailag kiképzett népfelkelõi bevonulni tartoznak.

A második mondatban egyértelmű utalás van rá, hogy nem önkéntes alapon ’népfelkeltek’. Én is olvastam róla, hogy sokan önkéntesként jelentkeztek, de
úgy tűnik, hogy ez rendszer nem erről szólt.

Üdv, Sz.G.