[Csaladtortenet 2] Népfölkelők

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2012. Jan. 23., H, 22:13:56 CET

   Kedves Kutatótársak, Kedves Erzsi!

Az én falumból is jó néhányan a Veszprémi 31.honvédezredben szolgáltak és haltak hősi halált.
Ükapám is valószínűleg ebben az ezredben szolgált, sajnos a nap napig nem tudunk róla semmit, nem tért haza.
Létezhet valamiféle veszteséglista, nyilvántartás erről az ezredről?
Szegények  nem önként mentek, muszáj volt. Egy könyvből idézek: "1914.augusztus  14-én hangos dobszó rázta meg a levegőt. Ekkor adták tudtul a  lakosoknak, hogy milyen korosztályoknak kell bevonulni."... "Sokan  elhitték, hogy ők Szerbiában az itthoni 4-5 hold földjüket zsúpfedeles  egyablakos házukat védelmezik. Felhúzták a csukaszürke egyenruhájukat,  elindultak a katonavonatok . Bizakodva harsogták a zsellérgyerekek:  Megállj-megállj kutya Szerbia, Nem lesz a tiéd Hercegovina! " A mi  falunkból 33-an vesztek oda. Emléküket megőrizzük.
Imi