[Csaladtortenet 2] azonos keresztnevek

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Jan. 30., H, 21:46:45 CET

Kedves Előd!

A lánynév-adást nem én találtam ki. Lehet, hogy csak egy "urbán legenda"?
A fiuk azonos névadását, megvallom, a körülmények alapján én gondoltam ki.
Abban igazad van ,hogy nem csak az anyakönyveket nézték.
DE ha egy közösségegyformán ellenezte a behívást (esetleg a hazafi magyar hivatalnokok is) akkor ezt meg tudták oldani.
Az azonos nevű fiuk esetében azt lehetett mondani, hogy már meghalt, de nem itt, hanem máshol, stb.
Az ügyes passzív ellenállás mindig ki tud találni valamit.
Persze ez csak akkor működik, ha az egész társadalom benne van, a szomszédos falvak (vagy a hatóságok) idejében figyelmeztetik őket. Azt hiszem 1849 után erre számítani is lehetett.
Persze az ilyen trükkök csak akkor lehetnek sikeresek, ha nem viszik sehol túlzásba, vagyis elég ritkák ahhoz, hogy ne keltsenek fel gyanút.

A lényeg az, hogy ha ilyen esettel találkozun, ne bámuljunk rá mint borjú az új kapúra, henem mérlegeljünk ilyen okokat is.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -