[Csaladtortenet 2] házszámozás

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Júl. 3., K, 18:17:11 CEST

A református anyakönyvekkel kapcsolatban nekem is hasonlóak a
tapasztalataim.
A lelkész feltüntette az anyakönyvben, hogy innentől be kell írni a
házszámot, majd azt is, hogy mikortól nem kell, és nem is írta be jó pár
évig. Pedig a házszám több azonos nevű család esetén nagy segítséget
nyújthatna a családfakutatóknak.
A mormonok által feltett 1869-es összeírásokban, viszont szigorúan fel
kellett tüntetni a házszámokat. Itt a számozás folyamatos volt.
Nekem nagy örömet jelentett, mikor találkoztam azzal, hogy a férjem ősei
még 1947-ben is ugyanazon házszám alatt laktak, mint 1869-ben / míg el nem
vették a házukat/.

Mikor elkezdtem a családfakutatást kikérdeztem az idősebb családtagokat,
hogy következtek a családok azon a környéken, ahol éltek. Most előkerestem
a feljegyzésemet, s látom, hogy az csak egy-két helyen tért el az 1869-es
összeírástól. / Ez  persze adódik a körükben szokásos öröklési rendtől,
mely szerint a családi házat  a hozzá tartozó telekkel együtt, általában a
 legidősebb fiú örökölte/.
üdv. A Éva