[Csaladtortenet 2] házszámozás

Szigetiné Ili zekany at gmail.com
2012. Júl. 3., K, 20:10:54 CEST

T. Lista!
A felvidéki r.kat. anyakönyvekben is 1852-től írnak házszámot. Valószínűleg
valami országos rendelet lehetett, ami vonatkozott minden felekezetre.
Az 1869-es összeírásban minden kis faluban (amit átnéztem), írtak utca
nevet. Ugyanakkor az anyakönyvekben nem írnak továbbra sem utca nevet, csak
házszámot. Valószínűleg előírás lehetett az utca név beírása. Tornán (Turna
nad Bodvou) hét utcanevet találtam az összeírásban. Az anyakönyvekben
előtte is és utána is csak házszámot írtak, utcanevet nem. Az egyik idős
rokonom most is ott lakik, és a levélcímére csak a falut és házszámot kell
írni.
Gondolom a városoknál más volt a helyzet.
Üdv: Ili