[Csaladtortenet 2] kacsa, vagy igaz? Brit trón

Dr. Várkonyi Tibor drvt at digitals.hu
2012. Júl. 6., P, 09:03:18 CEST

Kedves Listatársak!

A történet régről ismert, időnként előveszik, valószínűleg politikai okokból, de teljes képtelenség következtetéseket levonni belőle, hiszen szépen meg van határozva, hogy ki lehet uralkodó /keresettek rá a neten a brit trónöröklési rend szabályaira-képtelen vagyok az okostelefonomba átmásolni a linkeket/

Magyar vonatkozásban ,akkoriban' téma volt Hunyadi János apjának kérdése, ill. II. Lajos fiának /Wass János/ ügye.

Számomra a téma a saját esetem miatt ismert, ,fakultatív programként' próbáltam élő kapcsolatot létesíteni a facebookon is erősen tevékenykedő, és magát  II. Erzsébet királynő lemondott nagybátyja lányának mondó hölggyel, aki teljes csendbe burkolta magát amint a DNS-lehetőségekről kívántam beszéltetni. És... itt jön a lényeg. Hallottam arról, hogy első királyaink közül a megmaradt csontokkal rendelkezőktől DNS-térkép készítésére próbálnak lobbizni. Tekintsünk el az etikai, kegyeleti körülményektől, tételezzük fel:sikeres mintavétel után, megfelelően biztonságos és pontos /!/ térkép készül, amit nemzeti közkincsként közzétesznek. Mivel az ember kíváncsi, elkészítteti a sajátját, szakértőt kér fel összehasonlításra. /Az üzleti szempontokat is hagyjuk most./ Mivel tudvalevő, hogy -nem csak itthon- a lakosság minden generációjából kb. 10 % nem az apjától származik /nagyon kis számban az anya sem az, aki, és itt nem az örökbefogadottakra gondolok/ belátható, hogy sok évszázadra visszamenve elképesztően más mintázatot ad ki a családfa, és egy biológiai családfa. Biztos vagyok abban, hogy a lakosság nagy része így /és más okból/ leszármazója lenne királyainknak. Igen, de mi várható ettől? Kire miként hat egy ilyen hír? Hirtelen ezrek követelnének maguknak trónt, elismertséget, vagy csak boldogan tennék el az igazolást?
Mindezzel azt szerettem volna érzékeltetni, hogy mennyi problémát vethet fel egy ilyen kérdés, nem beszélve az eredmények hamisíthatóságáról.
Véleményem szerint amíg a technika nem elég fejlett /nagyon nem az/, és nincsenek jogi garanciák, addig az ilyen vizsgálatokat -történelem megóvása és személyiségi okok miatt- nem engedném. Ha a technika kifejlődik, és pl. anonimizált összevetésekre lehet találni biztos megoldást, akkor már lehetne gondolkodni ezen. Még egy érv, ami ezek ellen szól: rengeteg legális és illegális exhumálást gerjesztene, aminek beláthatatlan emberi és jogi következményeire nem vagyunk felkészülve.

Szép napot!

Tibor

Sony Ericsson Xperia mini pro készülékemről küldve