[Csaladtortenet 2] Bábák

Tóthné Edit lefkovic at gmail.com
2012. Júl. 9., H, 09:33:04 CEST

Kedves Babcsányi István! Kedves Tagtársak!

Grünberger Rozália izraelita vallású volt, ez egy másik bejegyzésből
egyértelműen kitűnik. Tehát a református közösségbe egy izraelita vallású
okleveles bába vette föl az újszülöttet. Csak az állami anyakönyvet néztem.
Nem tudom, az egyháziban milyen formában szerepel az eset.

Érdekes Elődnek az a megjegyzése, hogy végszükség esetén bárki
keresztelhet. Erről vagy nem tudtak vagy nem alkalmazták. Gyakran
találkozhatunk olyan bejegyzéssel, amely szerint az újszülött nem érte meg
a keresztelést. A bábán kívül más asszonyszemély is jelen volt a szülésnél,
kritikus helyzetben keresztelhetett volna.

Üdvözlettel

Tóth Sándor