[Csaladtortenet 2] Névváltozatok

Tóth Vivien t.v.chizy at gmail.com
2012. Júl. 11., Sze, 12:19:18 CEST

	Kedves Társak!

	Bár a tárgyban jelölt témáról már jó pár levélváltással ezelőtt volt
szó a listán, az elmúlt hónapban nem igen tudtam leveleket olvasni,
így előre bocsánat, ha nem írnék újat! A találat forrását én még csak
most olvastam. :) Az alábbi részlet Jókai Mór "Akik kétszer halnak
meg" c., az 1848-49-es szabadságharc koráról szóló regényéből
származik.
(Csak a könnyebb értés kedvéért: a főhős épp egy tükör előtt
tollászkodik, "aki" (tkp. őmaga) minden lehetséges módon gúnyolni
próbálja (önmagát)... Ferencektől előre is elnézést kérek!)

/ "Ma van persze a neved napja. Omlik hozzád a sok gratuláció. Csak
már valami okosabb neved volna. Ferenc! Most éppen divatja van a nevek
megmagyarosításának. Rudolfból csinálnak Rezsőt, Ferdinandból Nándort,
Benedekből Bánkot, Péterből Petőt, Jánosból Ivánt, Albertből Bélát,
Victorból Gézát, Juliusból Gyulát, Áugustból Ágostot, Edmundból Ödönt,
Eugenből Jenőt, Benjaminból Benőt, Ernesztből Ernőt, Fridrikből
Frigyest, Maximiliánból Miksát, csak a tiedből nem lehet csinálni
semmiféle regényes hangzású nevet. Már a keresztvízzel a fejedre volt
kitöltve, hogy unalmas, prózai ember legyen belőled." Többet nem
beszélhetett a tükör, mert ott hagyták. /

	További szép hetet Mindenkinek: T. Vivi