[Csaladtortenet 2] ÉGI TŰZ által megholt - Adorján Pál

Roland Ákos Jakab jakabrolandakos at yahoo.com
2012. Júl. 22., V, 17:11:02 CEST

Kedves lista!

Az alábbi halotti bejegyzést találtam (kép csatolva):
1773.07.12. Adorján Istvánné fia Pál égi tűz által megholt temettetett Prédikátzió. 13 esz. 8 h.

A szerencsétlen gyermek 1759.11.19-én
született Dudaron, Adorján István volt az apja, aki valószínűleg
Bakonyszentkirály/Oszlop/Csesznek környékéről származik.

Vajon mi lehetett az az égi tűz? Lehet, hogy vad gondolat, de meteoritra tippelnék, a villámot nem hiszem, hogy így hívták, az UFO-kat kizárom, és azt sem gondolnám, hogy transzcendens eredetű volt a dolog.
Utánanéztem, de a hivatalos londoni meteoritkatalógus nem írja, hogy 1773-ban
Magyarországon lett volna meteoritbecsapódás. Ez persze nem kizáró ok,
mert összesen 23-at ír, a legkorábbi 1559. (Miskolc), aztán 1642. (Buda),
majd 1814. (Lénártó, Sáros vm.) és innentől beindul a gyakoribb
észlelés. Szóval simán lehet, hogy észre sem vette senki, hogy éppen a
Bakony szívébe az erdőbe beesett valami és agyonvágott egy szerencsétlen kamaszt. (Bár az ilyennek lehet,hogy híre ment volna.)
Forrás: http://www.lpi.usra.edu/meetings/metsoc2001/pdf/5365.pdf

Vajon tényleg meteorit, vagy hülyeségre gondolok, mert egyszerű villám, vagy valami, ami most nem jut eszembe.
Üdv: Ákos

U.I: Gazsinak ezer köszönet, hogy a listára is eljutott a levél. :-)