[Csaladtortenet 2] Ábrahám

Roland Ákos Jakab jakabrolandakos at yahoo.com
2012. Júl. 24., K, 11:37:00 CEST

Kedves Ábrahámot kutatók!

Egy éve írtam, hogy a dudari református anyakönyvben találtam Ábrahámokat, akiknek a leszármazottai ma is ott élnek Dudaron.
Mivel nem őshonos név sejtettem, hogy valahonnan betelepültek. Rá is bukkantam a nyomukra:
oo1776.05.28. Sz.Istvánon lakó Ábrahám Mihály nősült Dudarra
oo1778.02.10. Sz.Istvánon lakó Ábrahám János nősült Dudarra

Ez a Sz.István a mai Királyszentistván, úgy tudom, hogy az ottani ref anyakönyvek elvesztek, csak 1828-tól van másodpéldány.

Vannak viszont összeírások:
1696: nincs Ábrahám rajta
1715: Abraham János, zsellér, rétje, szőlője van
1720: Abraham János, földje, irtványa nincs, csak rétje és szőlője, a szőlője itt jóval kevesebb

Úgy sejtem ez az Ábrahám János itt is beköltöző lehet.

Üdv: Ákos