[Csaladtortenet 2] Fw: Rövidítés jelentése

Komka Norbert komkan at t-online.hu
2012. Júl. 25., Sze, 11:57:56 CEST

Kedves Roland és kedves további Listatársak, akik eddig megtiszteltek gondolataikkal!

Biztos, hogy egy gyermekről van szó, dupla keresztnévvel. (Legtöbb gyermeküknek kettős-hármas keresztnevet adtak ezek a szülők.) Az is biztosnak tűnik, hogy a rövidítés nem a keresztnév része, vagy toldaléka. Ami nekem érdekes, hogy ugyanezen szülőknél, a többi közös gyermek esetében szerepel a Per. Dom., illetve a D. rövidtítés a szülők neve előtt, valamint a keresztszülők neve előtt is szerepelnek Spect. D. és Illust. D. rövidítések, de ennél a gyermeknél nem. A keresztszülők (Matyassovszky-k) helyi birtokos nemesek voltak. A szülők társadalmi állását tekintve, annyit tudok, más forrásokból, hogy az apa birtoktalan kisnemesi származású értelmiségi, az anya hozzánk menekült lengyel köznemesi leszármazott. Maga az anyakönyvi bejegyzés 1798-ból származik, ha jól olvastam. Ugyanezen szülők másik, 1801-ben született gyermekének (Thomas) születési anyakönyvi bejegyzését mellékelem. Ott semmi nyoma ennek a rövidítésnek sehol.

Üdv.
Szalai-Komka Norbert