[Csaladtortenet 2] Javaslat scannelésre

Szilvágyi Gábor szilvagyi.g at t-online.hu
2012. Jún. 1., P, 17:32:08 CEST

Kedves Listatagok!

A közelmúltban felmerült, ajánlanunk kellene témákat a MOL-nak, hogy mit
scanneljenek. Az én javaslatom a MOL egy saját segédletére vonatkozik. A
napokban egy tanulmányban találtam egy hivatkozást, amely a Veszprém
vármegyei közgyűlések egy iratára vonatkozott, amelynek mikrofilmre vett
anyagára voltam kíváncsi. Mint jól nevelt kutató, a MOL honlapján ki
akartam keresni a megfelelő filmszámot. Igen, de ez az adatbázis nem
részletes, mintegy 63 film közül kellett volna kiválasztani. A
lángliliom utca szakember nagyon készségesen segített, mint kiderült,
nekik van egy részletes listájuk, amiből be lehet határolni, hogy egy
bizonyos anyag melyik filmen található. Hát ez lenne a javaslatom. Ha
nem is készítenének kereshető adatbázist a segédletből (bár ez lenne az
ideális), legalább scanneljék be, és tegyék elérhetővé a honlapjukon.
Így az ő szakembereiket sem kellene terhelni ezekkel a kérésekkel.

Üdv, Sz.G.