[Csaladtortenet 2] Gondolatok a családfakutatásról

Csaba Andor teofilia50 at gmail.com
2012. Jún. 10., V, 06:45:39 CEST

Családfakutatás az iskolában

Kedves Listatársak! Emlékeztetni szeretnék rá (mert száz év múlva lehet,
hogy erre is mindenki rosszul fog emlékezni), hogy van olyan középiskola,
ahol már tíz évvel ezelőtt kötelező volt (a történelem tantárgy keretében)
a családfakutatás. Lányom (és osztálytársai) több hetet (vagy talán
hónapot) kaptak arra, hogy családfájukat, családjuk történetét a lehető
legrészletesebben kikutassák, és egy dolgozat keretében beadják. (Idős
családtagok kikérdezése, a család tulajdonában lévő anyakönyvi kivonatok
tanulmányozása.) Más iskolában is van ilyen? Ez az AKG-ban (Alternatív
Közgazdasági Gimnázium) történt; lányom 2003-ban érettségizett, s biztos,
hogy nem az utolsó évben terhelték őket ilyen komoly munkával, amely lányom
esetében vidéki utazást is szükségessé tett.

Üdvözlettel: Andor Csaba