[Csaladtortenet 2] van különbség?

Szórád Péter erry at t-online.hu
2012. Jún. 10., V, 21:14:20 CEST

Én a helységnevekkel vagyok bajban. Mennyivel szebben mutat az Eöcs, mint az
Öcs, a Szepezd, mint a Balatonszepezd, nem beszélve a külön írt Balaton
Henye írásmódról. Ebben a formában azonban a Family Tree Builder hibát jelez
a helység térképen történő beazonosításánál. Már éppen elkezdtem átírni,
hogy alapban a mai megnevezést írjam, és megjegyzésben szerepeltessem a régi
írásmódot, amikor észrevettem, a program annak ellenére, hogy reklamál,
mégis megtalálja a régies formában rögzített adatot is. Még Csékútról is
tudja, hogy Ajkára kell helyezni! Így hát úgy döntöttem, mindig az adott kor
írásformáját használom az adott esemény helyszínének megjelölésére, és
megjegyzésben írom be a mai változatot.
A keresztnevek használata kicsit bonyolultabb dolog, mert a változások miatt
lehet, hogy valaki Ladislausnak születik, Lászlóként házasodik, aztán megint
Ladislausként hal meg. Vagy mi legyen azzal, amikor a Csordás nevet éppen
Tsordásnak írták? A Szórád is időnként Szórát írásmóddal szerepel. A
vezetékneveknél azt hiszem célszerű egy elfogadott írásmódot alkalmazni
minden szinten, akárhogyan is írták különböző iratokban, mert különben a
programok belezavarodhatnak.
üdv
Péter