[Csaladtortenet 2] van különbség? példával igyekszem szemléltetni.

Tamás Solymosi solymitomi at gmail.com
2012. Jún. 11., H, 00:35:58 CEST

Tisztelt Listatársak!

Nagyon köszönöm a válaszaitokat. Hogy szemléltethessem a példát, máris egy
kitalál családnévvel "elszórakozva" mutatom be, miről is van szó?

Nos a dolog igazából egyszerűbb ennél, vagy bonyolultabb.

A családnév nem valós, hanem én találtam most ki, csak a példa
szemléltetése végett, és az évszámokat is kitalálom a példa kedvéért.

Pl. havasi Nyály a családnév, mert tfh, nemesek.

De van benne Kata is és Katalin is, több. Én ilyenkor igyekszem a
megkülönböztetés végett beszámozni őket:

Pl: 1605-ben születik havasi Nyály Döme gyermeke, aki Kata.  Döme
testvérétől , aki havasi Nyály Ubul születik egy Katalin ugyan ebben az
évben.
Akkor mind a ketten I. számot kapnak, mondván: lesz még Kata is és Katalin
is a családfában, vagy nevezzem át Katát Katalinná és akkor az egyik az I.
sorszámot, a másik a II. sorszámot kapja?

A már eddig általam felsorolt nevekkel is ez a helyzet, hogy ilyesfélékbe
ütköztem bele?

A legegyszerűbb dolgom az Anna névvel volt eddig.

De ahogyan írtam eddg is: Júlia - Julianna?
Mária - Mári - Mari?
Erzsébet -Erzse?
Stb.

Tamás