[Csaladtortenet 2] loczi Ludi Zectori

László Pataky laszlo.pataky at gmail.com
2012. Jún. 26., K, 22:59:15 CEST

Kedves Erzsi!

Nos, megvan a megoldás. Ami megzavart, hogy a pozsony megyei Egyházfa (ami
szlovákul Kostolná pri Dunaj) mellett valóban van egy Zonc nevü település,
és te is Egyházfát nevezted meg.

Azonban itt egy fatális tévedés van. Az anyakönyvi lap, amit voltál szíves
nekem elküldeni nem Egyházfáról való, hanem a trencsén megyei Kosztolnáról!
(Ezt az is alátámasztja, hogy - a trencséni Kosztolna szomszédja - Vagyóc
is visszatérő locus a matrikulában) A mormonok alighanem összekeverték
Kostolnát és Kostolná pri Dunajt, pedig két egymástól távoli településről
van szó.

Fentiek tükrében a kérdezett latin kifejezés megoldása pedig a  Szilvágyi
kolléga által mondott loci ludi rectoris (a helység tanítója)

Üdvözlettel, pl
.