[Csaladtortenet 2] anyakönyvi kivonat tanúk nélkül

"Dr. Balás István" balpista at balpista.hu
2012. Jún. 29., P, 22:35:10 CEST

Kedves Gyuri és István!
Bocsánat, ha a jogász közbekotyog.
A  polgári házasságkötésnél a törvény szerint ugyan kötelező a tanúk
alkalmazása, de ez csak egy ún. lex imperfecta (befejezetlen, azaz
szankció nélküli előírás), mert magának a házasság megkötésének a tanúk
alkalmazása nem érvényességi kelléke. Ha bármilyek ok folytán tanúk
nélkül történik a házasságkötés, emiatt az anyakönyvvezetőt ugyan
kérdőre vonhatják, de ez a házasság megkötésének érvényességét már nem
érinti.
A Wéber György által jelzett konkrét esetben természetesen ettől még két
eset lehetséges: vagy nem voltak tanúk, vagy voltak ugyan, de az
anyakönyvi kivonaton valamiért nem tüntették fel őket.
BalásPista