[Csaladtortenet 2] olaszi

Kozora Róbert kozorar at gmail.com
2012. Már. 1., Cs, 11:11:53 CET

Kedves Éva!

A K. Nagy Sándor által írt Biharvármegye Földrajza c. 1886-ban kiadott
könyv szerint:

"Ér-Olaszi, v. Sváb-Olaszi, nagy község, erdős dombok között, Székelyhidtól
keletre, 606 lakossal, kik közzül magyar 523, román 32, - ref. 520, r.kath.
37, g.kath. 35, - ir-olvas 256. Ref. vegyes iskolája van. Lakosai szőlő- és
földmiveléssel foglalkoznak. Járásbirósága, adóhivatala, körorvosa, u. p.
Székelyhidon."

Váradolaszit nem említi a könyv a megye települései között.

Üdv,
         Kozora Robi